Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2010 15:18 - Прошка
Автор: indi Категория: Изкуство   
Прочетен: 2988 Коментари: 4 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
На приятелката ми от детинство Радост

Тежък е тротоара
под люшнати в хоро крачки.
Удря се от дувар в дувар
ехото на свирачи.
Ей я, бяла- досущ пуканка
празничната му риза-
на уста с песен и с музика
Мирчо през порти влиза:

- Слагай, невесто, трапези,
налей от избата вино!
Отиде си оня изедник-
чичо ми се спомина!
Скрий от очите си вакли
тоя поглед уплашен!
Доста ме е разплаквал
с ръка тежка и страшна!

Кога мама догони
баща ми насред небето,
останах невръстен, сиротен
и взе ме тоя проклетник.
Седем години съм нямал,
кога му пасях овцете.
При тях нощувах- в кошарата,
в егреци далече в полето.

На вълка ноздрите влажни
още си сещам в лицето.
Мене тогава пожали...
Не пожали агнето клето.
Току до мене го вдигна.
Зъбите му видях впити...
Сънем ,дълги години
плачът му чувах и хлипах.

И други зъби познавах-
на глада- остри и здрави.
Да го излъжа, му давах
често залци корави.
На три си сърцето делеше
съседа с обич по равно-
за неговите и мене-
с добра дума да ме зарадва.

Кога ми нозете зърна-
боси, до кръв изподрани
по пътища и през тръни,
с мехлем ми намаза раните.
Не спал нощтя, наточил ножа,
кроил, нанизвал с шило,
цървули от свинска кожа-
да не ходя за срам сред село.
В зори ги съзрях пред къщи,
на шипката закачени...
Износени, още ги пазя.
Свиден дар са за мене!

Кога момък израстнах
и си взех хляба в ръцете,
заминах чича си- властния
и вече назад не погледнах.
Сега ме викнаха- род ми е-
аз да го бръсна и стягам...
Нека, от мен да е! Тъй сторих.
Но му ударих и два шамара.

Тежаха ми. Като умора.
Като взети в заем грошове.
Нека ги носи горе-
да не го боли прошката.
Пък за това нека
и аз прошка да имам!
Пред Бога, още пред   тебе.
Сипвай, невесто, вино!






Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - еййй, ама го наниза...
14.08.2010 15:34
да не го боли прошката!
цитирай
2. indi - и аз..
14.08.2010 17:01
не предполагах, че нанизано ще е. Впечатли ме това, което ми разказа приятелката ми за дядо си и много исках някак да я съхраня написана. Незнаех в каква форма точно, но...ето, че така се подреди..:) И заглавието няка само се се наниза. Да не боли!
Благодаря ти за присъствието и поздрав, Приказна!:)
цитирай
3. mamas - Харесва ми този стил.
18.08.2010 15:40
Хубаво си го нанизала, поздравления!
цитирай
4. indi - mamas...
19.08.2010 13:13
на мен не ми е типчен,но така се получи...:) Радвам се,че хареса и благодаря за присъствието!:)
Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: indi
Категория: Изкуство
Прочетен: 953305
Постинги: 368
Коментари: 915
Гласове: 5519
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол