Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2012 23:10 - Двойна седалка за планина
Автор: indi Категория: Изкуство   
Прочетен: 1469 Коментари: 4 Гласове:
6



Панталончето-възкъсичко и сиво,
якенцето- вехто,но от ветроустойчив плат.
На лицето му една усмивка кротка и щастлива.
Пътува в автобуса и крепи един шперплат.
Едно такова никакво парче,
захвърлено от някой след ремонт.
Но той държи го както се държи дете.
Примигва често,сякаш нещо си припомня...
Ще го нареже вещо и ще го грундира,
а после в ясни,щедри цветове
ще грейнат Рила,и Родопите,и Пирин
под слънчевото българско небе.
Художник е,отдавна пенсиониран,
редактор бивш на вестник и карикатурист.
Зад външността му скромна е невидима
стихийната природа на артист.
Докарва си по някой лев с пейзажи
към пенсията.Беднотия...И...живот.
Не се оплаква и че е богат ще каже
с толкова небета и гори.И че не е самотен.
Младежът срещу него е вежлив,
помага му и той с една ръка,
прикрепя стария шперплат грижливо-
тъй,както се прикрепя планина.
Полюшва автобуса тежко тяло,
не подозира май шофьора
и подсвирква си дори,
че не човеци вози,а небето цяло,
с високите ни сини планини.




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - това е в любимия ми стил Валери Петровски
20.04.2012 19:39
и си го прочетох като поздрав-подарък за рождения му ден - мислех си, че е днес, а е на 22 април

като сценка е - всичко се вижда ( и планината с небето по раменете;)
цитирай
2. indi - :)
21.04.2012 10:21
Представи си с каква лекота пише този Голям,любим Поет!Много го обичам,жив и здрав да е!На мен не всичките неща ,които пиша ,си признавам,ми идват с такава лекота.Това...си беше сценка съвсем истинска.Господина наистина се качи като едно цяло стихче в автобуса.Аз само записах..:)Много красиви пейзажи рисува човека!Той живее в квартала и здраве да е,ще си купя едно пейзажче,та...като все няма време аз да ида в планината,тя по този начин да дойде у нас.:)
Като спомена сега за Валери Петров ,ми хрумна да направя нещо по едно негово стихотворение,ама...незнам дали ще се получи...Може да пробвам..:) Благодаря ,че с повози и ти!:)
цитирай
3. ufff - Прочетох и ми стана мило. Спомних си ...
22.04.2012 21:44
Прочетох и ми стана мило. Спомних си за един подобен човек, светла му памет!
За теб - поздрав!
цитирай
4. indi - Привет,Уфффи!:)
23.04.2012 19:10
Много е миличък този господин..От тези човеци,дето си пазят децата в себе си и дори да искат да ги скрият,не могат.:)Живее в квартала..Освен,че хубаво рисува,най-радващото в него е,че гледа с добри и обични очи на света.
Сърдечен поздрав и за теб!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: indi
Категория: Изкуство
Прочетен: 953130
Постинги: 368
Коментари: 915
Гласове: 5519
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол