Постинг
04.06.2013 22:57 -
Единството е Безкрайност, Единството е Любов
" Единството се явява под различни форми. То познава стаята, в която живея по простата причина, че тази стая представлява единица за него, напук на привидното противоречие на нещата, съдържащи се във факта на съществуването на тази стая. Познанието за дървото, е познание за единството, което се представя под формата на дърво.
В мен единството е творец.Неговите творби са едно развлечение, посредством което то изразява идеала на единството в техните безкрайни и разнообразни прояви: това са поеми, музика, живопис,- творби, в които намира само радостта, защото те му разкриват съвършените форми на онова единство, което му е присъщо.
Единството в мен дири не само единството на познанието за свое собствено разбиране, но то твори и образа на единство също така за свое удоволствие и има за цел съюза на любовта в неговото пълно постижение. то се среща в другиго. Щеше да бъде абсурдност, ако неговата истинска сила не му предаваше реалност. В любовта изпитваме една върховна радост, защото тя е върховната истина. Ето защо се казва в Упанишадите, че advaitam e anantam- " Единството е безкрайност", че advaitam e anandam - " Единството е Любов".
Да даде чрез хармонията на множеството пълен израз на Единството,Безкрайността, а чрез самопожертвовението,- на Единството, Любовта, това е задачата на нашия индивидуален живот, както и на нашето общество. "
Рабиндранат Тагор
В мен единството е творец.Неговите творби са едно развлечение, посредством което то изразява идеала на единството в техните безкрайни и разнообразни прояви: това са поеми, музика, живопис,- творби, в които намира само радостта, защото те му разкриват съвършените форми на онова единство, което му е присъщо.
Единството в мен дири не само единството на познанието за свое собствено разбиране, но то твори и образа на единство също така за свое удоволствие и има за цел съюза на любовта в неговото пълно постижение. то се среща в другиго. Щеше да бъде абсурдност, ако неговата истинска сила не му предаваше реалност. В любовта изпитваме една върховна радост, защото тя е върховната истина. Ето защо се казва в Упанишадите, че advaitam e anantam- " Единството е безкрайност", че advaitam e anandam - " Единството е Любов".
Да даде чрез хармонията на множеството пълен израз на Единството,Безкрайността, а чрез самопожертвовението,- на Единството, Любовта, това е задачата на нашия индивидуален живот, както и на нашето общество. "
Рабиндранат Тагор
Няма коментари