Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2012 23:02 - За радостта от подаръците,предай нататък ,кризата на средната възраст и пак за радостта
Автор: indi Категория: Изкуство   
Прочетен: 6738 Коментари: 18 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Получих подарък!:)
Ето го:

image

От Приказната martiniki  :) Това е още едно потвърждение,че блогът е единият от адресите ми,на които живея . Местенце,където ми е тихо и уютно, и мислите ми могат да се разхождат без грим, по пижама и пухкави чехли,да се свиват пред прозореца и да се наслаждават на гледката.. На драго сърце приемам трите съпътстващи подаръка неща!

1. Благодаря от сърце за подаръка! Той е един от многото,които получавам всеки път когато вляза в прекрасния блог на Марта.Благодаря за възможността да обитавам това място,този своеобразен духовен будоар,където имам избора да отворя прозорец според вкуса и потребността ми и да се порадвам на споделената гледка,както и да споделя себе си.

2. Ще споделя петнайсетте " прозореца",които ми е радост да отварям и където това,което виждам ми допада по един или друг начин. Разбира се,че са много повече от петнайсет, но не всички мога да изредя и затова...

1.martiniki  
2. jenjojen
3. ufff
4. daringrain
5. prashinka
6. sowhat
7. wonder
8. avangardi
9. meiia
10. slavimirgenchev1953
11. divna8
12. min11hetep
13. an200
14. compassion
15.mt46

3  Седемте неща за мен...Ами сега?:)))Аз съм в постояненен процес на себеопознаване и саморедактиране и все по някои нови поне седем неща се явяват,но...има и постоянни величини.:)

1. Вярвам на Бог,обичам го,той е прибежище мое и крепост моя,на него уповавам.
2. Изповядвам религията Вяра в Човека,в изначалната доброта и чистота на всеки,и винаги ги намирам,колкото и добре да са прикрити понякога.
3.Обичам анимацията! :))Мъдростта,добрия поглед и чувството за хумор с което обогатява са неподражаеми и незаменими!:)
4.Обичам думите.Обичам семената им,които покълват в мен.Обичам мастилото,което е  кръвта и пулса на Словото,която ако не усещам по вените и със сетивата си,бих страдала от думодефицитна анемия.Обичам хората,които познават това и в чиито вени тече тази кръв.
5. Безуспешно търся кръжок,в който да оттренирам амбиция,хъс,пластичност,самоувереност  и сила в управлението на колесницата на живота
6. Пазя и толерирам детето в себе си,макар че
7.съм в кризата на средната възраст!!!
Ей, голям чешит е тази Средна възраст... При все,че гледам да се отнасям с разбиране към нея и все я галя зад ушичките: " О,о,добра Средна възраст,кротка и мирна Средна възраст...",туку ме захапе кризисно с...какво ли не- самокритика,съмнения, конфликт с огледалата..Така разбрах,че огледалата сякаш имат своя душевност и характер,и че има такива,които ме обичат и ме оглеждат меко и други,които...може би още повече ме обичат,защото са безпощадни и са ми най- точния коректив. Кръстопътна е тази възраст..Нещо като онзи ден,в който най- сетне е дошъл моментът да подредим вещите си и изсипем на земята всичко,и започнем да оглеждаме-отеснели мечти, избелели спомени и стремежи,избледнели отличия и постижения... С някои се разделяме с тъга,или облекчение и...правим място за актуалните си цели и мечти. И както винаги се случва, когато нещо ме терзае и го мисля, и ме ...кризира, и изкрейзира,почти мигновено попадам на подходящ текст. Първия в случая е едно много хубаво стихотворение на Ерих Кестнер,когото много харесвам:

МАЛКО ПОСЛАНИЕ

Как чуден и внушителен
бе някога светът
в ония дни,дете когато бях.
Достигаха тревичките
до челото ми чак,
застанех ли сред лято
между тях.
Читателю,това
се казваше трева!...
И столовете бяха
по- високи,
и улиците- по- широки,
на бурята гърмът
по- силен бе
и по- дълбоко
синьото небе,
с гигантски ръст
дърветата растяха,
по- умни и учителите бяха!
А килограмът масло-
без шега- трикратно
повече тежеше от сега!
Не подлежи на спор дори,
че времената бяха по- добри!

Какво да се прави?
Години минават
и всичко в света се мени.
Израстнахме вече
големи човеци-
иди,че нещата върни!
Реката- рекичка,
гигантът- мъниче,
горичка- предишният лес,
и къщи, и стаи,
коли и трамваи
изглеждат ни мънички днес.
Тревите,дърветата,
нежните трепети,
копнежът,мечтите ни,
даже учителят,
небето,полетата-
всички предмети
са много по- малки ,
и дребни,и жалки...
Така е, но ясно е:
все пак понасяме
безропотно всичко това...
И само защото
сме малко пораснали-
със педя и нещо едва.

Ерих Кестнер

Вторият текст е от книгата " Мактуб" на Паулу Куелю. Мноооого го обичам този Куелю!!!:)
 
" Стар китайски мъдрец вървял през заснежени поле и видял една разплакана жена.
-Защо плачеш?- попитал той.
-Защото си спомням за миналото,за моята младост,за красотата,която виждах в огледалото,за мъжете,които обичах...Господ е проявил жестокост към мен,защото ми е дал памет. А е знаел,че ще си спомням за пролетта на живота и ще плача.
  Мъдрецът се загледал в заснеженото поле,вперил поглед в една точка. В даден момент жената престанала да плаче.
-Какво виждаш там?-попитала.
-Едно поле с рози.-казал мъдрецът.- Господ е порявил щедрост към мен,защото ми е дал памет. Той е знаел,че през зимата винаги ще мога да си спомням за порлетта и да се усмихвам... "


И :
 

Щом не можеш да бъдеш на хълм бор висок

Щом не можеш да бъдеш на хълм бор висок,
ти бъди дребен храст,но бъди
най- прекрасният храст край пенлив водоскок
и на бора недей се сърди.
Щом не можеш да бъдеш и храст,
ти трева покрай пътя стани мълчешката;
вместо щука бъди малък клен,
но това да е кленът- мечта на реката.
Няма как да сме все капитани,
моряци да станем,пак нужни сме значи.
Има труд за титани и труд за слабаци.
Просто всеки си има задачи.
Щом не си пътят царски,то пътека стани,
щом не си слънце,бъди пък звезда.
Просто своята собствена цел постигни
и така ще оставиш следа!

Дъглас Малок

Тези три текста прибавям към тези ..." таблетки" :

image

...и се уча да се адаптирам към тази кризисна Средна възраст,да обичам тихите й ветрове,криле...:)











Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. min11hetep - :)
16.01.2012 23:13
Благодаря ти!
За подаръка, който получих тук и сега, от сърце!

Още хиляди подаръци такива все за теб да има! :)
цитирай
2. martiniki - пак ми се разпламтяха ушите, ама и двете този път;))
17.01.2012 10:38
Знаеш, че често се намирам и разчитам в думите ти - така че мога да кажа същото за твоето местенце - взаимно е. Благодаря ти, пазя си една папка с чудесно посвещение, което ти ми направи и един ден, ако човеците ми видят бял свят то ще е предговор или следговор. Знам, че твоите прозорци са и мои прозорци и се убедих за пореден път. Важностите също. Средната възраст значи...Кризата. Аз от няколко години съм се закотвила на 33, така я държа все още пред прага;)))

За Ерих Кестнер благодаря, казал го е повече от добре, изразил е мен и теб и вероятно много други, които пазят детското си аз.

Радвам се,че те познавам. Жива да си!
цитирай
3. indi - Благодаря ти! За подаръка, който ...
17.01.2012 22:21
min11hetep написа:
Благодаря ти!
За подаръка, който получих тук и сега, от сърце!

Още хиляди подаръци такива все за теб да има! :)



И аз ти благодаря за хубавите думи тук и в постингите ти!:)
Много радващи подаръци да са ти всекидневно!
Сърдечен поздрав!:)
цитирай
4. indi - Радост си ми,Приказна!:)
17.01.2012 22:29
О,човеците ти непременно трябва да бъдат облечени в хартия! А ако сложиш там и посвещението ми,наистина ще бъде чест и щастие за мен!!!:)
Значи 33-те не ги пускаш?:)))Браво,само така!Преди се чудех като споменаваха тази криза на средната възраст като фактор,но убеждавам се,че такъв е и усещам я при все,че голям дървен философ съм уж!:))
Кестнер е страхотен! Радвам се, че допада ти стихчето!
И аз съм щастлива,че те познавам! Бъди!
цитирай
5. avangardi - Благодаря ти, Стефи!:)))
18.01.2012 12:50
Винаги е приятно при теб и ти желая прекрасна седмица!:)))
цитирай
6. mt46 - Поздрав
18.01.2012 21:38
и благодаря за споделените послания!... :)
цитирай
7. prashinka - Заради топлината на мастилото,
19.01.2012 09:28
пулсиращо в тънките вени на думите - онази дългоочаквана пролет, дето винаги идва след дъъъългата зима, благодаря!

Щастлива съм, че те има, инди!

прашинката, в ъгъла на прозореца
цитирай
8. indi - И аз ти благодаря,Авангарди!:)
20.01.2012 00:37
Уютно ми е в блога ти, и дори в повечено случаи да не влизам онлайн, тихичко и с удоволствие чета и виждама,и научавам интересни неща..:)
Хубави и вдъхновени дни да са ти!!!
цитирай
9. indi - и благодаря за споделените посл...
20.01.2012 00:42
mt46 написа:
и благодаря за споделените послания!... :)


Благодаря и аз, и поздрави , и пожелание за вдъхновение и творчески успехи!:)

цитирай
10. indi - Здравей,Прашинке!:)
20.01.2012 00:47
Благодаря ти! Една стопроцентова вълшебна ,приказна прашинка в ъгъла на прозореца,го превръща във врата към Вселената.:)
Бъди!
цитирай
11. анонимен - Грешиш драга
01.02.2012 05:20
Далече си от кризата на средната възраст. По една единствена причина - още не си излязла от детската градина.
Бива, бива инфантилизъм, ама чак пък толкова... не съм очаквал. Поздрави, цитати, Паулу Куелю, таблетки и много, много бездарие, съвършеният микс , който незнайно защо е поставен в категория Изкуство.
Като чета коментарите, направо се срамувам, че съм се озовал на погрешното място.
цитирай
12. divna8 - Инди, искрено съм изненадана да се ...
01.02.2012 19:34
Инди, искрено съм изненадана да се открия
сред 15-те прозорчета през които поглеждаш
към света... в блога :):)::)
Сърдечно благодаря, с една молба:
дори и да остарееш, остани си ДЕТЕ,
което гледа към света и хората
с добрите си и доверчиви очи...
Вдъхновени и мъдри да са дните ти!
С уважение: divna8
цитирай
13. indi - :)))...:(
02.02.2012 17:30
анонимен написа:
Далече си от кризата на средната възраст. По една единствена причина - още не си излязла от детската градина.
Бива, бива инфантилизъм, ама чак пък толкова... не съм очаквал. Поздрави, цитати, Паулу Куелю, таблетки и много, много бездарие, съвършеният микс , който незнайно защо е поставен в категория Изкуство.
Като чета коментарите, направо се срамувам, че съм се озовал на погрешното място.


Абсолютно си прав(а)! Инфантилна съм и го знам,но там е работата,че няма как, или все още незнам как да се преборя и дали трябва,с това.Приемам,че като цяло постингът ми не ти е допаднал и да речем,че моята част не ти е допаднала и намираш за бездарие,добре. Но произведенията на тримата господа са Изкуство и това е доказано. Не от мен.:) Чудех се дали да отговарям на отзива ти,защото едва ли ще влезеш пак-аз поне веднъж разочаровам ли се някъде,не се вясвам повечена това място;но ...все пак ... Съжалявам,че в този ранен час- пет и двайсет сутринта! те е сполетяло това сътворено от мен разочаровение и благодаря за отделеното време да споделиш това и по тозиначин да ми обърнеш внимание да си обърна внимание!:) Това може да се каже дори,че е благотворителност и в този смисъл приемам за наистина уместно анонимното присъствие- най- добрата благотворителност е анонимната!
Успехи пожелавам и очи пълни със зрели неща на Изкуството,без да са изкуствени!:)
цитирай
14. indi - Инди, искрено съм изненадана да се ...
02.02.2012 17:36
divna8 написа:
Инди, искрено съм изненадана да се открия
сред 15-те прозорчета през които поглеждаш
към света... в блога :):)::)
Сърдечно благодаря, с една молба:
дори и да остарееш, остани си ДЕТЕ,
което гледа към света и хората
с добрите си и доверчиви очи...
Вдъхновени и мъдри да са дните ти!
С уважение: divna8



Благодаря ти за хубавите думи!:)Тя инфантилността опасявам се е нелечима,но...добре е мъничко по- зряло да се държа и да порастна- с педя и нещо поне..:)
Приятно местенце ми е твоето прозорче,да..Не винаги имам време да се логвам и да пиша коментар,просто тихичко влизам,почитам и...така..:)
Хубави и вдъхновени дни да са ти! Сърдечни поздрави от мен!:)
цитирай
15. compassion - Аз обичам твоя духовен поглед
03.02.2012 14:24
и ти се възхищавам
цитирай
16. indi - Близък
05.02.2012 00:42
понятен ,разширяващ гледните ми точки ми е и твоят.Благодаря ти за това! И за всички добри думи!
цитирай
17. ufff - :)
28.02.2012 07:28
:)
цитирай
18. indi - :)
01.03.2012 00:47
Радваща и стопляща уфффсмивка!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: indi
Категория: Изкуство
Прочетен: 953157
Постинги: 368
Коментари: 915
Гласове: 5519
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол